петак, 22. мај 2020.

Višestrukost samosvojnost







Fotografije nastale korišćenjem filma kao medijuma i njegovim višestrukim eksponiranjem, manipulacijom tokom fotografisanja, kao ishod dobijamo promenjen karakter veze između fotografisanog prizora i njegove slike. Način na koji uobičajeno čitamo fotografiju je promenjen. Prekinuvši veze slike sa prizorom na koji se odnosi oslobađamo je za mnoštvo drugih čitanja. Javlja se i posebna vrsta nelagodnosti/nesigurnosti u prepoznato kao i višestrukost motiva, nesigurnost u njegovo prepoznavanje. Ovim udaljavanjem slike od prizora, gradeći sliku multiplikovanjem sadržaja, u većoj meri se angažuju resursi posmatrača. Čitava igra građenja percepcije fotografske slike postaje uzbudljivija, zahtevajući maštu pre nego informacije/znanje.


Na ovaj način nastale fotografije postaju ideosinkratički estetski objekti.


Moja ideja je da na ovaj način proizvedenim slikama formiram obimni fotogafski narativ koji bi bio formiran pre formalnim kriterijumima nego prema sadržaju, motivu. Na taj način se formiran, on je skladan (smooth) i estetski vredan, a sobom nosi mnoštvo motiva. Smisao cele priče potiče od metode kojom je formirana.





Photographs delivered into being using film as the medium, particularly following multiple exposures and playful manipulation in the process, give rise to an altered nature of the relationship between the sight being photographed, and its corresponding image. The way the viewer “reads” the photograph is transformed as well. By severing ties between the image and the sight from which it originated, the photograph is liberated and available for a multitude of different interpretations.

A particular kind of discomfort then sets into the narrow space between certainty of recognition, and a multitude of possibilities involved in the unfolding interpretation process.

This distancing of the image from the object or sight photographed, layering the image of multi-contextual content, engages more fully the observer’s perception resources.

Further, this intricate play of building a perception of a photographic image, becomes exciting, demanding imagination, rather than information and knowledge.

In this manner, the photographs become idiosyncratic esthetic artefacts.


The idea behind this endeavor is to generate an abundant photographic narrative, founded on formal criteria, rather than on the actual content and motif . Formed in this manner, the narrative is smooth and esthetically distinct, while imprinted with multiple motifs. The core meaning, and the impact of the narrative told, lies in the method through which it is generated.



još slika / more images
















































Нема коментара:

Постави коментар